پویا سازی آموزش مبتنی بر بازی با سنجش پنهان
کد مقاله : 1693-CLASS
نویسندگان
فاطمه شریفی *1، فاطمه جعفر خانی2
1دانشجو
2هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده مقاله
سنجش و بازی هر دو برای نشان دادن دانش، مهارت ها و توانایی دانش آموزان استفاده می شوندبا این تفاوت که تمرکز بازی بر لذت و سنجش بر یادگیری می باشد.ادغام این دو با یکدیگر شیوه ای جدید برای ارزشیابی تلقی می شود. هدف از پژوهش حاضر ارائه راهبرد های برای تلفیق ارزشیابی در محیط های یادگیری بازی محور به منظور پویا سازی آموزش می باشد. .پژوهش حاضر به صورت کیفی با روش مرور ادبیات ،در پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی به بررسی مقالات منتشر شده در این زمینه پرداخته شد.یافته ها نشان دادند که طراحی شیوه های ارزشیابی صحیح در راستای سنجش شایستگی های لازم مانند خلاقیت،کارگروهی، پشتکار، مهارت های ارتباطی و حل مسئله که جزو مهارت های ضروری زندگی در قرن بیست و یک می باشند؛ تاثیر به سزایی در موفقیت علمی و زندگی آینده دانش آموزان می گذارد.در واقع دانش آموز نیاز دارد عملگرایانه مورد ارزشیابی قرار گیرد تا بتواند کاربرد دانش و مهارت های آموخته را به دنیای بیرون ربط دهد.
کلیدواژه ها
سنجش پنهان، ارزشیابی، دانش آموز، قرن21، مرور ادبیات
وضعیت: پذیرفته شده
login