هدف همایش بررسی ریشهیابی نقاط ضعف سنجش کلاسی و راههای مرتفع کردن این نقاط ضعف و در نتیجه ارائه راهکارهایی برای ارتقای سواد سنجش معلمان در جهت یادگیری بهتر دانشآموزان است.
سنجش یک فعالیت ضروری در آموزشوپرورش و اهرمی کلیدی برای تغییر سیاستهای آموزشی بسیاری از کشورهای دنیاست. فعالیتهای آموزشی در همه کشورها نوعی سرمایهگذاری برای نسلهای آینده است و توسعه انسانی، اساسیترین هدف این سرمایهگذاری است. در واقع رشد دانش و تواناییهای بالقوه انسان بهواسطه فعالیتهای آموزشی است. همچنین میتوان از آموزش بهمنظور شناسایی مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بهره گرفت و به راهحلهای مناسب برای آنها پی برد.