بررسی مدل جدید برای ارزیابی تاثیر روانشناسی محیطی، یادگیری الکترونیکی، سبک یادگیری و طراحی مدرسه بر رفتار دانش آموزان ابتدایی |
کد مقاله : 1631-CLASS |
نویسندگان |
مهدی میرمعصومی * گروه حسابداری، موسسه آموزش عالی شمیم دانش نوین، اردبیل، ایران |
چکیده مقاله |
هدف این پژوهش بررسی منابع مربوط به درمان دانشآموزان ابتدایی و بررسی نقش روانشناسی محیطی، یادگیری الکترونیکی، سبک یادگیری و طراحی مدرسه بر رفتار دانشآموزان در مدارس ابتدایی است. پرسشنامهای برای ارزیابی اجزای مدل طراحی و کارشناسان با تجربیات قابل توجه در زمینه رفتار دانشآموزان، نظرسنجیها را اصلاح کردند. داده ها از 400 معلم مدارس ابتدایی ایران جمع آوری شده است و در زمینه تجزیه و تحلیل آماری پرسشنامه ها از بسته نرم افزاری SMART-PLS 3.2 و SPSS 22 استفاده شد. یافته ها اعتبار مدل پیشنهادی را برای ارزیابی رفتار دانش آموزان ابتدایی تایید کرده است. پیامدهای این پژوهش تأثیر روانشناسی محیطی را بر رفتار دانش آموزان ابتدایی نشان داده و علاوه بر این، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که قصد آموزش الکترونیکی نقش بسزایی در رشد کنش و رفتار دانشآموزان ابتدایی دارد. همچنین سبک یادگیری تأثیر مثبت و قابل توجهی بر رفتار دانشآموزان ابتدایی دارد و در نهایت طراحی مدرسه تأثیر مثبت و معناداری بر رفتار دانش آموزان ابتدایی دارد. پیامدهای این پژوهش رگه هایی را در مورد دیدگاه های اساسی ارائه کرده است که باید در مرکز توجه مدیران قرار گیرد. به عنوان مثال، طراحی مدرسه و سبک یادگیری مکانیزمی تعیین کننده برای بهبود عمل و رفتار یادگیری است. علاوه بر این، رهبران آموزشی ممکن است از یافتهها برای ارزیابی امکانات مدرسه خود استفاده کنند و تعریف کنند که پیشرفتها در کجا بیشترین تأثیر را خواهند داشت یا برنامهریزان ممکن است از نتایج برای کمک به معماران در طراحی و ساخت خدمات آموزشی جدید استفاده کنند. |
کلیدواژه ها |
یادگیری الکترونیکی، روانشناسی محیط، سبک یادگیری، رفتار دانش آموزان ابتدایی، طراحی مدرسه |
وضعیت: پذیرفته شده |