| تکنولوژی آموزشی و شیوه های نوین سنجش در آموزش و پرورش | 
| کد مقاله : 1624-CLASS | 
| نویسندگان | 
| 
		اکرم  کبیری سامانی *1، ;کاظم  اسدی2 1کارشناسی ارشد ریاضی محض گرایش جبر 2کارشناسی ارشد مدیریت دولتی،گرایش خط مشی گذاری عمومی 		 | 
| چکیده مقاله | 
| این مقاله مروری علمی به تأثیر فراگیر فناوری آموزشی و نقش ضروری روشهای اندازهگیری جدید در ارزیابی و تأثیر آن بر نتایج یادگیری میپردازد. پیشرفت فناوری آموزشی از روشهای تدریس سنتی به ابزارهای دیجیتالی معاصر، چشماندازهای آموزشی را متحول کردهاست و نیاز به کاوش در رویکردهای ارزشیابی نوآورانه دارد. این تحقیق تأثیرات تحولآفرین فناوری آموزشی را بر فرآیندهای آموزش و یادگیری روشن میکند و از توسعه و اجرای روشهای اندازهگیری جدید برای ارزیابی اثربخشی آن به طور جامع حمایت میکند. تجزیه و تحلیل جامع، تعامل پویا بین یکپارچگی فناوری و نتایج یادگیری را در محیطهای آموزشی متنوع بررسی میکند و بر اهمیت انطباق شیوههای ارزیابی برای همسویی با چشمانداز آموزشی در حال تکامل تأکید میکند. علاوه بر این، این تحقیق چالشهای مرتبط با پیادهسازی فناوری آموزشی را برجسته میکند و جهتهای تحقیقاتی آینده را برای رسیدگی مؤثر به این موانع پیشنهاد میکند. این مطالعه با تاکید بر اهمیت تشخیص ناهنجاری بلادرنگ و کاوش در روشهای اندازهگیری پیچیده، از نوآوری مستمر در تحقیقات فناوری آموزشی برای بهینهسازی نتایج یادگیری و ارتقای شیوههای آموزشی برای عصر دیجیتال حمایت میکند. یافتههای مقاله پژوهشی کمکهای مهم در زمینه فناوری آموزشی و روشهای ارزیابی را نشان میدهد و زمینه را برای بررسی و اصلاح بیشتر در حوزه آموزش پیشرفته فناوری فراهم میکند. این مطالعه با شناسایی زمینههای کلیدی برای تحقیقات آینده، پیشرفت شیوههای مبتنی بر شواهد، نوآوریهای آموزشی و تجربیات آموزشی دانشآموز محور را در عصر دیجیتال پیش میبرد. | 
| کلیدواژه ها | 
| تکنولوژی آموزشی، سنجش ارزشیابی نوین، ارزیابی اثربخش کلاسی، روش های سنجش | 
| وضعیت: پذیرفته شده |