بررسی تاثیر سوء رفتار و غفلت آموزشی در کار کردهای اجرایی نو آموزان پیش دبستانی شهرستان نقده |
کد مقاله : 1583-CLASS |
نویسندگان |
سعیده نورانی نقده *1، برمک نورانی2، یوسف رستم پور3 1آموزگار اداره آموزش و پرورش شهرستان نقده 2استادیار تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان نقده 3دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه ازاد اسلامی واحد تبریز |
چکیده مقاله |
هدف بررسی تاثیر سوء رفتار و غفلت آموزشی در کار کردهای اجرایی نو آموزان پیش دبستانی شهرستان نقده . جامعه آماری پژوهش مربیان پیش دبستانی در سالتحصیلی ١٤٠٢-١٤٠١ می باشند که تعداد آنها بر اساس آمار کارشناس دوره ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان ١٥٦ نفر میباشد در پژوهش حاضر با استفاده روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم جامعه آماری با استفاده از فرمول کوکوران تعداد ۱۱۱ نفر مربی پیش دبستانی بعنوان نمونه اماری انتخاب شدند. در تحقیق حاضر برای جمع آوری داده از روش میدانی و برای بررسی مبانی نظری تحقیق از مطالعات کتابخانه ای استفاده شد. در این تحقیق ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه های کارکردهای اجرایی کولیج و همکاران (۲۰۰۲) ، سوء رفتار رستمی و همکاران (۱۳۹۴) غفلت آموزشی ، نوع پرور قره باغ، زینالی (۱۳۹۸) بود. با توجه به هدف تحقیق این نتیجه حاصل شد که سوء رفتار در کارکردهای اجرایی تصمیم گیری برنامه ریزی سازماندهی بازداری نو آموزان پیش دبستانی شهرستان نقده تاثیر دارد. لذا سوء رفتار در کارکردهای اجرایی معنادار می باشد و ضریب تاثیر آن 665/0 میباشد و ضریب تاثیر سوء رفتار برای ابعاد تصمیم گیری برنامه ریزی 854/0 و سازماندهی 654/0 و بازداری 798/0 میباشد غفلت آموزشی در کار کردهای اجرایی تصمیم گیری برنامه ریزی سازماندهی بازداری نو آموزان پیش دبستانی شهرستان نقده تاثیر دارد. لذا غفلت آموزشی در کارکردهای اجرایی معنادار میباشد و ضریب تاثیر آن 746/0 می باشد و ضریب تاثیر غفلت آموزشی برای ابعاد تصمیم گیری برنامه ریزی 838/0 و سازماندهی 657/0 و بازداری 805/0 می باشد. |
کلیدواژه ها |
سوء رفتار ، غفلت آموزشی، کار کردهای اجرایی، نو آموزان، پیش دبستانی |
وضعیت: پذیرفته شده |