تأثیر استفاده از برد هوشمند در مدارس ابتدایی: چالشها و دیدگاهها |
کد مقاله : 1582-CLASS |
نویسندگان |
شیلان مولودی، سهیلا علی پور *، آراسته مرادیان، برف آب بهرامی فرهنگی |
چکیده مقاله |
استفاده از تابلوهای هوشمند در مدارس ابتدایی شهر دیواندره بحثهای قابل توجهی را برانگیخته است. برای بررسی این موضوع، از پرسشنامهای برای مشخص کردن چالشهای اولیه مرتبط با استفاده از برد هوشمند در این مدارس استفاده شد. بینش 40 نفر از مدیران مدارس از کارشناسان محترم این حوزه به عنوان نمونه جمع آوری شد. سپس این نظرات از طریق مدل دلفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. برآورد مدل نشان میدهد که از 19 معیار، 8 معیار میانگین بالای 4 را کسب کردهاند که نشاندهنده پذیرش این معیارها در بین پاسخدهندگان به پرسشنامه است. ضریب کندال مدل حاکی از اجماع اکثر مدیران در مورد چالشهای مرتبط با استفاده از برد هوشمند در مدارس ابتدایی است که پذیرش این 19 معیار نشان میدهد.استفاده از تابلوهای هوشمند در مدارس ابتدایی شهر دیواندره بحثهای قابل توجهی را برانگیخته است. برای بررسی این موضوع، از پرسشنامهای برای مشخص کردن چالشهای اولیه مرتبط با استفاده از برد هوشمند در این مدارس استفاده شد. بینش 40 نفر از مدیران مدارس از کارشناسان محترم این حوزه به عنوان نمونه جمع آوری شد. سپس این نظرات از طریق مدل دلفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. برآورد مدل نشان میدهد که از 19 معیار، 8 معیار میانگین بالای 4 را کسب کردهاند که نشاندهنده پذیرش این معیارها در بین پاسخدهندگان به پرسشنامه است. ضریب کندال مدل حاکی از اجماع اکثر مدیران در مورد چالشهای مرتبط با استفاده از برد هوشمند در مدارس ابتدایی است که پذیرش این 19 معیار نشان میدهد. |
کلیدواژه ها |
مدارس هوشمند، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، مدارس ابتدایی، تخته هوشمند |
وضعیت: پذیرفته شده |