بررسی نقش آموزش مجازی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی
کد مقاله : 1581-CLASS
نویسندگان
زهرا رستم پور *1، یوسف رستم پور2
1آموزگار اداره آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
2دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی،گروه تربیت بدنی ،واحدتبریز،دانشگاه آزاد اسلامی ،تبریز ،ایران
چکیده مقاله
در این پژوهش جامعه آماری ما دانش آموزان ابتدایی پایه پنجم شهرستان نقده در سال تحصیلی 1402-1401میباشد که شامل 85 کلاس و 2456 دانش آموز است. در این پژوهش برای پیش بینی همکاری نکردن معلمان و مدیران اکثر مدارس دولتی شهرستان نقده و نبود امکانات آموزشی و رسانه ای در اجرای پژوهش از نمونه گیری غیر احتمالی از نوع در دسترس استفاده شد که دو کلاس پنجم ابتدایی از مدرسه های پسرانه شهید بابایی و شهید رجایی که هر کلاس شامل 25 دانش آموز بود استفاده گردید. این پژوهش طرحی نیمه آزمایشی است که در آن از دو گروه آزمایش و گواه دو گروه دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی استفاده شده است. برای هر دو گروه در مدت شش ماه طبق بودجه بندی کلاسی و سالانه چهار فصل از کتاب ریاضی پایه چهارم تدریس شد و قبل از اعمال متغیر مستقل دانش آموزان هر دو گروه با پیش آزمون ارزیابی شدند. در هر دو کلاس با روش تدریس و آموزش یکسان محتوای مورد نظر که چهار فصل ابتدای کتاب ریاضی بوده است تدریس شد. تنها تفاوت این دو گروه در فعالیتهای مربوط به تکالیف الکترونیکی است که دانش آموزان گروه آزمایش آنها را انجام داده اند.لذا در این پژوهش ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانش آموزان در دو سطح کیفی و کمی انجام میشود. در سطح کیفی از ابزار مشاهده مقیاس درجه بندی کارت چک لیست رفتاری معلم ساخته طبق اهداف شناختی، عاطفی و روانی و حرکتی درس ریاضی و در سطح کمی از آزمون محقق ساخته عملکرد تحصیلی استفاده شده است.
کلیدواژه ها
آموزش مجازی، آموزش ریاضی، یادگیری، پیشرفت تحصیلی
وضعیت: پذیرفته شده
login