سنجش و ارزشیابی کلاسهای آنلاین در بستر برنامه شاد |
کد مقاله : 1568-CLASS |
نویسندگان |
زهرا حاجی پور *1، میلاد حاجیپور2، فرزانه تلخابی3 1کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، گیلان، ایران. 2دانشجوی مهندسی-پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، گیلان، ایران. 3کارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه اراک، اراک، ایران. |
چکیده مقاله |
ارزشیابی جزء جدایی ناپذیر فرآیند آموزش است. از این رو نوع و ابزارهای ارزشیابی بسیار حائز اهمیت میباشند. در پژوهش حاضر محققین با توجه به هدف پژوهش به بررسی سنجش و ارزشیابی کلاسهای آنلاین در بستر برنامه شاد و شناسایی چالشهای پیشرو آن بوده اند. از آن جهت که ابزارهای سنجش گوناگونی وجود دارد محققین ضمن تحقیق حاضر و به گونه ایی کتابخانه ایی به بررسی موضوع تحقیق و ارائه راهکارهایی در این زمینه پرداخته اند. یافته های تحقیق نشان میدهد که برای ارزشیابی در سطوح آنلاین روشهای نوینی چون پوشه کار، سوالات باز و بسته، طرح مسئله و... معرفی شده است. و مهم ترین چالش های سنجش و ارزشیابی در فضاهای مجازی، چالش امنیت آزمون است. از این رو میتوان پیشنهاد نمود امنیت آزمون زمانی بیشتر به خطر می افتد که سنجش از یادگیری باشد اما هنگامی که سنجش برای یادگیری باشد حتی احتمال تقلب نیز کاهش پیدا می کند. |
کلیدواژه ها |
آموزش آنلاین، معایب و مزایا، سنجش و ارزیابی، برنامه شاد. |
وضعیت: پذیرفته شده |