اهمیت بکارگیری دانش رسانه ای توسط معلم وتاثیر آن بر پیشرفت دانش اموزان |
کد مقاله : 1566-CLASS |
نویسندگان |
زهرا موسوی *1، نادر نظری نیک2، حمیده شجاعی2، حدیث شجاعی3 1اموزش وپرورش بندر ماهشهر 2دبستان سعدی 3دبیرستان دانشواران |
چکیده مقاله |
چکیده : هدف از این پژوهش بررسی اهمیت دانش فناوری و سواد رسانه ای معلم در پیشرفت تحصیلی دانش آموز می باشد که به روش کتابخانه ای انجام گرفته است.یادگیری امری بسیار پیچیده و مستلزم دخالت عوامل متعدد است و زمانی اتفاق میافتد که این عوامل در کنار هم باشند. امر یادگیری در محیط کالس، به طور اخص، دارای اهمیت و حساسیت بیشتری است .اهمیت سواد رسانه ای در دنیای امروز کمتر از سواد خواندن و نوشتن نیست. به همان اندازه که سواد خواندن و نوشتن از ضروریات زندگی اجتماعی افراد به حساب می آید سواد رسانه ای نیز در عصر پر تالطم اطالعات که هر روز خود را در مواجهه با رسانه های گوناگون شنیداری ، دیداری و نوشتاری می یابیم از اهمیت دو چندان برخوردار می باشد. چرا که بدون این سواد نمی توان گزینش های صحیح از پیام های رسانه ای داشت و خود را در برابر پیام های رسانه ها بیمه کرد و این خود زمینه سازی برای اموزش این نوع سواد را در کنارسواد خواندن و نوشتن در نظام اموزشی کشور ایجاب می کند. در این بین نهادهای اجتماعی – آموزشی همچون آموزش و پرورش ، دانشگاهها و مراکز اموزشی به عنوان متولیان امر اموزش و تربیت انسان نقش عمده ای بر عهده دارند. |
کلیدواژه ها |
دانش رسانه ای، آموزشبا فناوری، ارتباطات، پیشرفت |
وضعیت: پذیرفته شده |