اثربخشی پیش آزمون در افزایش درک دانشآموزان از محاسبه حجم هرم سال ششم دبستان: مطالعه موردی در دو مدرسه
کد مقاله : 1543-CLASS
نویسندگان
فاطمه کشاورز گیلده *
آموزگار آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی
چکیده مقاله
این مطالعه موردی به بررسی اثربخشی پیش آزمون در افزایش درک دانشآموزان پسر از محاسبه حجم هرم در دو مدرسه در یک
منطقه میپردازد. 50دانشآموز پسر در این مطالعه شرکت کردند و ارزیابیهای پیش آزمون و پس آزمون را برای ارزیابی درک خود
از موضوع مورد نظر تکمیل کردند. یافتهها طیف وسیعی از نمرات پیش آزمون ( )65-85و نمرات پس آزمون ( )60-۹3را نشان
میدهد که نشان دهنده تنوع در درک دانشآموزان و تأثیر آزمونهای پیش از تدریس است. بهبود در نمرات از -۱0تا ۱0امتیاز
متفاوت بود که نتیجه متفاوتی را نشان داد. در حالی که این مطالعه شواهد اولیهای را در مورد مزایای بالقوه آزمونهای پیش از
تدریس ارائه میدهد، چندین محدودیت باید در نظر گرفته شود. فقدان تنوع در نمونه، عدم وجود گروه کنترل و متغیرهای مداخلهگر
نامشخص ممکن است بر تعمیمپذیری یافتهها تأثیر بگذارد. تحقیقات آتی باید به این محدودیتها بپردازد و عوامل دیگری را که بر
اثربخشی آزمونهای پیشآموزشی تأثیر میگذارند، بررسی کند. علاوه بر این، ترکیب دادههای کیفی، مانند دیدگاهها و تجربیات
دانشآموز، میتواند بینش بیشتری در مورد مزایا و چالشهای آزمونهای پیشتدریس ارائه دهد. در نتیجه، این مطالعه موردی به
عنوان نقطه شروعی برای درک تأثیر بالقوه آزمونهای پیش از تدریس بر درک دانشآموزان از مفاهیم ریاضی عمل میکند. این نیاز
به تحقیقات جامعتر و متنوعتر برای اطلاعرسانی به شیوهها و سیاستهای آموزشی با هدف بهبود نتایج یادگیری دانشآموزان در
آموزش ریاضی را برجسته میکند.
کلیدواژه ها
پیش آزمون، محاسبه حجم هرم، درک ریاضی، مطالعه موردی، دانشآموزان
وضعیت: پذیرفته شده
login