راهبرد ایجاد انگیزه در ارزشیابی و سنجش کلاسی:راهی برای بهبود یادگیری
کد مقاله : 1542-CLASS
نویسندگان
لیلا آقورن لوئی *
کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه ادبیات و علوم انسانی، آموزگار ابتدایی
چکیده مقاله
سسنجش کلاسی، ابزار مهمی در جهت ایجاد و افزایش کیفیت آموزش است که در بسیاری از موارد مختلف فقط جنبه‌ای نمره‌ای و گزارشی داشته و فرایند این مقوله و نقش آن در سنجش مورد بی‌توجهی قرارگرفته است. سنجش نیازها را کشف، هدف‌ها را تدوین و امکانات یاددهی - یادگیری را فراهم می‌کند. همچنین سنجش از یک‌سو عاملی برای تحکیم آموخته‌های یادگیرنده، ابزاری برای بهبود یادگیری و از سوی دیگر فرایندی برای تعیین میزان آموخته‌های دانش آموزان محسوب می شود. بدین ترتیب پژوهش حاضر باهدف بررسی راهبرد ایجاد انگیزه در ارزشیابی و سنجش کلاسی: راهی برای بهبود یادگیری می باشد. روش پژوهش حاضر از نوع روش پژوهش کیفی بوده است و شیوه گردآوری داده‌ها نیز مبتنی بر شیوه کتابخانه‌ای و اسنادی می باشد. بر اساس یافته‌های پژوهش حاضر باید گفت که معلمان بهتر است از شیوه‌های نوین ارزشیابی و سنجش استفاده کنند تا بتوانند دانش آموزان را در جریان یادگیری فعال کنند.
کلیدواژه ها
ارزشیابی، سنجش کلاسی، ایجاد انگیزه، کیفیت آموزشی
وضعیت: پذیرفته شده
login