ارزشیابی چند ساحتی . |
کد مقاله : 1519-CLASS |
نویسندگان |
فائزه غلامی * آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
تعلیم و تربیت در رشد ابعاد فردی و اجتماعی نقش اساسی دارد و در آموزش و پرورش نیز یکی از مهمترین و مؤثرترین سازمانها برای دستیابی به این هدف است. حیطه «تربیت» هر چند واحد بهشمار میرود، در ابعاد و ساحتهای گوناگون طبقه بندی شده است و هر ساحت به طور تخصصی به بررسی دقیق میپردازد. در شمار زیادی از کشورها از گردشگری و دیدار از مکانها و جاذبهها جهت سهولت یادگیری و همچنین آموزش مفاهیم آموزشی به کودکان استفاده میشود. یادگیری کودکان به وسیله گردشگری سبب رشد دیدگاه کودکان پیرامون دنیا و یادگیری مفاهیم عمومی زندگی، ارزشهای فرهنگی و ریاضی و سایر ارزشهای فرهنگی میشود. با وجود اهمیت ساحتهای تربیتی، این ساحت به نظر میرسد در بین دانشآموزان کمتر به چالش کشیده شده است و به دشواری میتوان مطالعاتی را پیدا کرد که چنین روندی را بررسی کرده باشد. بنابراین این در مقاله در پی استفاده از این چالش در بین دانشآموزان به عنوان برنامه درسی تلفیقی بر خواهیم آمد که سبب افزایش کنجکاوی، تفکر، نگرش مثبت بر دانشآموزان، مهارتهای حل مسئله و پیشرفت تحصیلی آنها میشود. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی: ساحتهای تربیتی، تفکر، نگرش مثبت، مهارت حل مسئله |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |