چالش های ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر دامغان
کد مقاله : 1495-CLASS
نویسندگان
سیده آیه هاشمی *
آموزگار مدرسه ابتدایی پسرانه سما دامغان
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی چالش های ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر دامغان بود. روش پژوهش توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه معلمان ابتدایی شهر دامغان می‌باشند. تعداد معلمان 350 نفر است. نمونه آماری پژوهش حاضر با توجه به جدول مورگان و به صورت تصادفی طبقه‌ای تعداد 182 نفر معلم به عنوان نمونه انتخاب شد. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته با اقتباس از پژوهش های نارویی (1400) استفاده ‌گردید. برای بررسی فرضیه‌های پژوهش از آزمون متناسب با داده‌ها همچون از آزمون t تک متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد چالش های ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان نبودن معیارهای صحیح برای تشخیص کارایی تدریس، دیده نشدن تلاش معلمان، بی انصاف بودن مدیران برای ارزشیابی معلمان، جدی نبودن ارزشیابی از دیدگاه والدین، بی تفاوتی والدین نسبت به ارزشیابی توصیفی، ناتوانی در استعدادیابی دانش آموزان و کاهش رقابت بین دانش آموزان و زیادتر شدن کاغذ بازی ها و وفت گیر ارزشیابی است
کلیدواژه ها
چالش، ارزشیابی توصیفی، معلمان ابتدایی.
وضعیت: پذیرفته شده
login