تاثیر ارزشیابی ها بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول شهرستان مراغه |
کد مقاله : 1460-CLASS |
نویسندگان |
سجاد بخشی *، پریسا حیدری آموزش و پرورش شهرستان مراغه |
چکیده مقاله |
در هر سازمان فرد برای پیشرفت و نیل به اهداف تعیین شده شغلی نیاز به آگاهی از موقعیت خود دارد واین آگاهی موجب میشود که او از نقاط قوت وضعف رفتار خود مطلع گردد و برای اثر بخشی بیشتر تلاش وکوشش نماید. مدارس نیز نیاز به شناخت و پیشرفت دانش آموزان دارند تا براساس آن وضعیت دانش آموزان را درک نمایند. ارزشیابی ابزاریست که به وسیله آن معلمان میتوانند پیشرفت دانش آموزان را در مراحل مختلف ارزشیابی بسنجند و نقاط ضعف و قوت آنها را بدانند. اگر این ابزار به خوبی طراحی و انجام گیرد و به نحو صحیح مورد استفاده قرار گیرد وسیله مناسبی برای شناخت و تشویق دانش آموزان در درسهای خود میباشند. این مقاله با هدف تاثیر ارزشیابی های مختلف در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام پذیرفته است. یافته های مقاله نشان داده است که رعایت مواردی در امر آموزش موجب بهبود کیفیت و کمیت آموزشی می شود از جمله: دقت نظر کافی در طرح و تحقیق اوراق امتحانی، برگرداندن برگه های ارزشیابی به دانش آموزان، مناسب بودن شرایط مکان ارزشیابی، انجام تمام ارزشیابی ها را در کلاس، نمرات ارزشیابی های دانش آموزان را محترم شمرده و به آن ها ترتیب اثر دهیم،در این تحقیق از روش توصیفی استفاده شده است و ۵۰ نفر جامعه آماری مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته و ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه میباشد که از طریق فراوانی درصد و میانگین به تجزیه و تحلیل سوالات پژوهشی پرداخته و به کمک این شاخصها به اثبات مسئله مورد نظر رسیده ایم. |
کلیدواژه ها |
ارزشیابی، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان. |
وضعیت: پذیرفته شده |