آموزش و ارزشیابی تمام ساحتی درس ریاضی از طریق طراحی و اجرای نقشه راه مناسب جهت افزایش میزان علاقمندی و تثبیت یادگیری دانش آموزان پایه ششم دبستان فرهنگ
کد مقاله : 1458-CLASS
نویسندگان
هدی عسکرزاده *
آموزگار ،آموزش و پرورش منطقه ۱۳
چکیده مقاله
تجربه حاضر در پایه ششم دبستان دولتی دخترانه فرهنگ واقع در منطقه 13 با فراوانی 112 نفر دانش آموز ششم انجام شده است. مسأله ی مورد نظر، بی علاقه گی، بی توجهی و غیرفعال بودن اغلب دانش آموزان یادشده درانجام فعالیت های درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های ماهانه و آزمون ترم اول آنان بوده و هدف ، افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان پایه ششم دبستان یاد شده به درس ریاضی و انجام فعالیت های آن در درس مورد نظر بوده است. بر این اساس، اینجانب با استفاده از روش های علمی به منظور کسب داده های لازم، از منابع گوناگون تحقیق به تجزیه و تحلیل جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راه حل های پیشنهادی پرداختم. راه حل های انتخابی عبارت بودند از: 1 ) انجام ارزشیابی تشخیصی از مفاهیم پیش نیاز جهت تعیین نقطه ی آغاز تدریس 2) رویکرد آموزش ریاضی واقعیت مدار و تمام ساحتی. پس از اجرای راه حل های فوق، موفق شدم تا فراوانی دانش آموزان علاقمند به یادگیری مفاهیم ریاضی را از 52 درصد در اوایل سال تحصیلی به 98 درصد درپایان سال تحصیلی برساند.
کلیدواژه ها
کلید واژه ها: درس ریاضی،تدریس واقعیت مدار ،تدریس تمام ساحتی، انواع تکلیف، علاقه‌مندی، ارزش‌یابی تشخیصی، دانش‌ آموزان ، پایه ششم
وضعیت: پذیرفته شده
login