بررسی میزان یادگیری دانش آموزان در کلاس حضوری و فعالیت های گروهی نسبت به کلاس مجازی و فعالیت های فردی |
کد مقاله : 1404-CLASS |
نویسندگان |
معصومه عامری *1، مریم حسینی2 1دانشگاه فرهنگیان . 2آموزش و پرورش ناحیه 4 |
چکیده مقاله |
این تحقیق در سال تحصیلی 1400-1401در پایه سوم و دبستان حایری تهرانی 1 واقع درشهر قم آموزش و پرورش ناحیه 4 با فراوانی 38نفر از دانش آموزان انجام گرفته است. مسئله مورد نظر این است که با توجه به شیوع بیماری کرونا و تدریس در شبکه شاد، دانش آموزان از فضای کلاس و مدرسه و دوستان خود دور شده اند و مشارکت های گروهی و ارتباط بین دانش آموزان به حداقل رسیده و با شروع کلاس های حضوری، شوری دوباره در آنها شکل گرفت و اکثر دانش آموزان با اشتیاق در کلاس حضوری شرکت کردند. اما نگرانی خانواده چند نفر از دانش آموزان از بیمار شدن فرزندشان سبب شد تا از آموزش های حضوری دور بمانند و در یادگیری و برخوردهای اجتماعی و فعالیت های گروهی عقب تر از دوستان خود باشند و در این اقدام پژوهی سعی کردم با استفاده از راهکارهای گفت و گو با والدین دانش آموزان ، دادن حس امنیت و آرامش به خانواده ها و دانش آموزان ، مشورت با همکاران و معاونین و مطالعه ، این دانش آموزان را در کلاس حضوری جذب کنم و بعد از مدتی با مشاهده رفتارهای دانش آموزان و ارزشیابی ها، آن ها در سطح دوستان خود قرار گرفتند. |
کلیدواژه ها |
یادگیری دانش آموزان، کلاس حضوری، جذب دانش آموزان به کلاس حضوری ، کلاس مجازی |
وضعیت: پذیرفته شده |