روایی افزایشی شبیه‌سازی‌ها در سنجش شایستگی‌های رفتاری دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان در درس کارورزی با استفاده از پرسشنامه‌های شخصیت: آری یا خیر؟
کد مقاله : 1391-CLASS
نویسندگان
مهدی وفایی زاده *
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر مطالعه رابطه بین نتایج حاصل از شبیه‌سازی و نتایج پرسشنامه شخصیت و هوش هیجانی جهت سنجش شایستگیهای رفتاری درس کارورزی در میان دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان استان سمنان بود. طرح پژوهش مورد استفاده در این مطالعه توصیفی از نوع مطالعه همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجو-معلمان مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان استان سمنان و نمونه مورد نظر 110 نفر از دانشجو-معلمانی بود که در بازه زمانی نیمسال اول و دوم سال تحصیلی 02-1401 اقدام به اخذ درس کارورزی 3 نموده بودند. افراد نمونه که به شیوه در دسترس انتخاب شدند به پرسشنامه‌های مورد پژوهش به شیوه آنلاین پاسخ دادند و در شبیه‌سازی‌ها نیز شرکت نمودند. به منظور گردآوری داده‌ها از شبیه‌سازی (ایفای نقش، بحث گروهی)، پرسشنامه شخصیت نئو و پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن استفاده شد. داده‌های گردآوری شده با استفاده از ضرایب همبستگی و معنی‌داری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که بین نمرات افراد در پرسشنامه‌های شخصیت و هوش هیجانی با نمرات آنها در شبیه‌سازی‌های انجام شده ارتباط معناداری وجود ندارد.
کلیدواژه ها
سنجش شایستگی، روایی افزایشی، شبیه‌سازی، پرسشنامه شخصیت
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی
login