چالشهای ارزشیابی یادگیری آنلاین در شرایط بحرانی |
کد مقاله : 1374-CLASS-FULL |
نویسندگان |
فرانک کاکانائینی * دانشگاه پیام نور |
چکیده مقاله |
ارزشیابی جنبه اساسی و مهم آموزش یادگیری دانشجو است. چالشها و مشکلات زیادی در ارزشیابی دانشجویان به دلیل محیط یادگیری آنلاین در طول شرایط بحران وجود دارد. این مطالعه دوره آنلاین درس فن بیان در گروه آموزش انگلیسی دانشگاه پیام نور اصفهان در طول همه گیری کویید-19 را مورد بررسی قرار داد. در این پژوهش از روش مطالعه موردی استفادهشده است. این تحقیق در دو مرحله برگزار شد و در مرحله اول سرفصل دوره آنلاین درس فن بیان برای کشف انواع ارزشیابی مورداستفاده برای ارزشیابی یادگیری دانشجویان به طور دقیق بررسی و ملاحظه شد. دو نوع ارزشیابی مشخص گردید: (1) ایفای نقش و (2) ارائه. در مرحله دوم مدرس چالشها و مشکلاتی است که به دلیل فاصله فیزیکی بین مدرس و دانشجویان ایجادشده است را بررسی نمود. چالشها عبارتند از (1) تأثیر فاصله فیزیکی بین مدرس و دانشجویان، (2) سازگاریهای ناشی از استفاده از فناوری برای یادگیری (3) حجم کار و مدیریت زمان. این مطالعه در نهایت پیشنهادات و توصیههایی ارائه میکند که ترکیبی از نتایج بدست آمده با یافتههای موجود در منابع و مطالعات است. |
کلیدواژه ها |
ارزشیابی، ارزیابی، یادگیری آنلاین، کووید-19 |
وضعیت: پذیرفته شده |