بررسی تاثیر سنجش تحصیلی در اشتیاق و خوش بینی تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی |
کد مقاله : 1311-CLASS-FULL |
نویسندگان |
مژگان دلدار مقدم * آموزش پرورش |
چکیده مقاله |
با مشاهده نتایج سنجش و مقایسه عملکرد فعلی با عملکرد گذشته، دانشآموزان میتوانند ببینند که چگونه میتوانند بهبود کنند و نتایج بهتری بگیرند. از این رو هدف این پژوهش بررسی تاثیر سنجش تحصیلی در اشتیاق و خوش بینی تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. روش اجرای پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی خراسان رضوی است که در سال تحصیلی3 0-02 مشغول به تحصیل هستند که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس 302نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه انگیزش ، خوش بینی تحصیلی استفاده شد.. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که سنجش کلاسی تاثیر معنی داری بر اشتیاق به تحصیل وخوش بینی تحصیلی دارد در تبیین این یافته ها می توان گفت سنجش تحصیلی میتواند به دانشآموزان تحفیز کند تا عملکرد خود را بهبود بخشند. با ارائه بازخورد مثبت، شناسایی علل کاهش اشتیاق، تعیین اهداف قابل دسترس و تحفیز بهبود عملکرد، میتوان اشتیاق و خوش بینی تحصیلی را در دانشآموزان تقویت کرد و به تحصیل موفقیت آمیز کمک کرد. |
کلیدواژه ها |
خوش بینی تحصیلی ، انگیزش تحصیلی ، سنجش کلاسی |
وضعیت: پذیرفته شده |