بررسی نقش ابزارهای ارزشیابی در بهره وری بازدهی کار معلمان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان |
کد مقاله : 1309-CLASS-FULL |
نویسندگان |
فریبا بهروز * آموزش پرورش |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش ابزارهای ارزشیابی در بهره وری بازدهی کار معلمان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان بود. روش اجرای پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان و معلمان مقطع ابتدایی خراسان رضوی است که در سال تحصیلی3 0-02 مشغول به تحصیل هستند که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس 210 نفر دانش آموز و 30 معلم به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ها استفاده شد.. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد رگرسیون متغیر ابزارهای ارزشیابی تاثیر مثبت و معنی داری بر بهره وری بازدهی کار معلمان و عملکرد تحصیلی دارد . ابزارهای آموزشی با ایجاد محیطهای جذاب، تعاملی و چندحسی، تنوع و انعطافپذیری، و ارائه بازخورد فوری، میتوانند به دانشآموزان در پیشرفت تحصیلی کمک کنند. با استفاده مناسب از این ابزارها، یادگیری موثرتر، عمیقتر و لذتبخشتر خواهد بود.ارزشیابی بهرهوری کار معلمان را افزایش میدهد، آنها را به بهبود عملکرد ترغیب میکند و توسعه حرفهای آنها را ترویج میدهد. همچنین، ارزشیابی میتواند به افزایش رضایت شغلی معلمان کمک کند و در نهایت کیفیت آموزش و یادگیری دانشآموزان را بهبود بخشد. |
کلیدواژه ها |
ابعاد ارزشیابی ، عملکرد تحصیلی ، بهره وری بازدهی کار معلمان |
وضعیت: پذیرفته شده |