بررسی بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی برای سنجش کلاسی
کد مقاله : 1228-CLASS-FULL
نویسندگان
سهیلا مهرعلیان *
آموزگار تربیت بدنی ناحیه ۳ کرج
چکیده مقاله
واقعیت کنونی این است که سنجش به طور جامع‌تری قابل تصور است و یک بخش ضروری از آموزش به حساب می‌آید. امروزه سنجش صرفاً برای مستند سازی یادگیری دانش آموز تلقی نمی‌شود، بلکه به عنوان یک ابزار و برای افزایش دادن یادگیری نگریسته می‌شود. در گذشته سنجش بر مبنای فعالیت­های آموزشی معلمان تأثیر چندان نداشت بلکه آموزش تعیین کننده ماهیت سنجش بود. آزمون‌ها به ندرت پیش از آموزش ساخته می‌شدند، بلکه پس از پایان فعالیت‌های آموزشی توسط معلم تهیه و اجرا می‌شدند تا نیازهای سنتی آموزش و پرورش را که در نمره دادن به دانش‌آموزان خلاصه می‌شد برآورده سازند. در این میان استفاده از هوش مصنوعی در کلاس درس می‌تواند به صورت بسیار موثری در بهبود روش‌های آموزشی و افزایش تاثیربخشی دروس و سنجش کلاسی دانش‌آموزان مؤثر باشد.
لذا با توجه به انچه گفته شد پژوهش حاضر به شیوه کتابخانه ای و به صورت توصیفی- تحلیلی با هدف بررسی بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی برای سنجش کلاسی صورت گرفته است.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، سنجش کلاسی، ابزارهای نوین آموزشی
وضعیت: پذیرفته شده
login