بررسی تأثیر آموزش و سنجش آنلاین بر میانگین نمرات دانش‌آموزان
کد مقاله : 1149-CLASS-FULL
نویسندگان
عارفه مقصودی *، فاطمه رمضانی
دبیر آموزش و پرورش
چکیده مقاله
در این مقاله به بررسی زوایای سنجش آنلاین دانش‌آموزان پرداخته شده‌است. از آنجا که در برخی شرایط همچون همه‌گیری کرونا ، آلودگی هوا و... آموزش و نیز سنجش دانش‌آموزان به صورت آنلاین و مجازی انجام می‌گیرد ، بررسی چالش‌ها و مسائل مربوط به این شرایط ضروری بوده و در این مقاله مورد توجه قرار گرفته است. در این پژوهش برای بررسی دقیق‌تر تأثیر نحوه سنجش و آموزش آنلاین بر نمرات دانش‌آموزان ، میانگین نمرات خرداد ماه درس شیمی چند سال اخیر در پایه دهم چند مدرسه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. روش انجام این پژوهش جمع آوری اطلاعات و میانگین نمرات دانش‌آموزان در چند مدرسه و تجزیه و تحلیل نتایج آن بوده است. یافته های این پژوهش نشان می‌دهد در زمان اوج گیری کرونا و استفاده از آموزش و سنجش آنلاین، میانگین نمرات به صورت معناداری از داده های دیگر متفاوت است که این‌ موضوع نشان می دهد نمرات کسب شده در زمان سنجش آنلاین تطابق چندانی با توانایی دانش‌آموزان و میزان یادگیری آنان نداشته و اعتبار کافی برای تصمیم گیری در مورد سطح معلومات آنان را ندارد.
کلیدواژه ها
سنجش آنلاین ، کرونا ، شیمی دهم ، میانگین نمرات ، آموزش آنلاین
وضعیت: پذیرفته شده
login