نحوه سنجش و ارزشیابی از دانش آموزان چند پایه عشایری غیر کوچ رو در دروس مختلف با راهبرد بازی و امکانات ساده محیطی (نمونه موردی: منطقه موسیان، استان ایلام) |
کد مقاله : 1053-CLASS-FULL |
نویسندگان |
مهدی میرزایی *1، سجاد کیانی فرد2 1آموزگار دبستان رودکی، منطقه ی موسیان. استان ایلام. 2راهبر آموزشی و تربیتی منطقه موسیان، استان ایلام. |
چکیده مقاله |
استفاده از تجربیات سنجش و ارزشیابی به طور خلاقانه، مداوم و مستمر وضعیت تحصیلی دانشآموزان در طول تحصیل و بررسی عوامل مرتبط با آن یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر کیفیت نظام آموزشی می باشد. عملکرد تحصیلی تحت تأثیر ابعاد متعدد زیستی، روانی و اجتماعی قرار دارد. امروزه دست اندرکاران تعلیم و تربیت بر مبنای نظریات روان شناسی رفتار گرا بر این باورند که "بازی" در کنار "بهره گیری و توجه به امکانات محیط اطراف" نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت و یادگیری دانش آموزان دارند. ما در این تجربه از ابزارهای خلاقانه سنجش و ارزشیابی مختلفی تحت عنوان: سنجش و ارزشیابی گیاهی، سنجش و ارزشیابی با وسایل ساده محیطی مدرسه و سنجش و ارزشیابی به وسیله اردو و گردش علمی برای دروس ریاضی، علوم، هنر، فارسی و هدیه های آسمان در یک مدرسه چند پایه عشایری غیر کوچ رو در منطقه مرزی و محروم موسیان در استان ایلام استفاده نمودیم که نتایج موثر آموزشی در حوزه سنجش و ارزشیابی در برداشت. |
کلیدواژه ها |
سنجش و ارزشیابی، راهبرد بازی، دانش آموزان عشایری، منطقه موسیان. |
وضعیت: پذیرفته شده |