سنجش آنلاین کلاس های مجازی زبان انگلیسی در دبیرستان های ایران
کد مقاله : 1011-CLASS-FULL
نویسندگان
علی اصغر عامری *
دبیر رسمی آموزش و پرورش
چکیده مقاله
استفاده از ارزیابی آنلاین در دوره‌های انگلیسی، یک روش آموزشی نسبتاً رایج است که ضرورت آن در دوران همه‌گیری COVID-19 در سطح جهانی احساس می‌شد. این مطالعه با هدف بررسی مجموعه‌ای از تحقیقات در مورد ارزشیابی آنلاین، ارائه مشخصات و دستورالعمل‌های ارزیابی آنلاین پذیرفته شده جهانی و مهم‌تر از آن، بررسی دیدگاه‌های معلمان دوره اول متوسطه ایرانی نسبت به ارزشیابی آنلاین بود. شرکت کنندگان در این پژوهش 30 معلم زبان انگلیسی مرد و زن ایرانی بودند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی در این مطالعه با هدف جستجوی درک وسیع تری از دیدگاه معلمان دوره اول متوسطه ایرانی نسبت به مشخصات سنجش آنلاین پذیرفته شده جهانی است. از شرکت کنندگان خواسته شد تا یک پرسشنامه نگرش معلمان را مطابق با کار گایتان و مک ایون (2007) در جهت ارزیابی آنلاین پر کنند. علاوه بر این، مصاحبه ای به منظور درک بهتر دیدگاه های معلمان و کشف چالش ها و مروجین توصیه شده در ارزیابی تسهیل شده الکترونیکی انجام شد. این مطالعه نشان داد که کارایی ارزیابی آنلاین معلمان زمانی می‌تواند افزایش یابد که با انواع تکنیک‌ها و اصول آنلاین مانند بازخورد به‌موقع و ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات همراه با پشتیبانی فنی و آموزش مناسب برای معلمان و دانش‌آموزان همراه باشد. نتیجه‌گیری شد که می‌توان مشخصات ارزیابی آنلاین بین‌المللی را در چارچوب کلاس‌های مجازی انگلیسی دبیرستان ایرانی نیز اعمال کرد.
کلیدواژه ها
ارزیابی آنلاین، دیدگاه معلمان زبان انگلیسی، دبیرستان های ایران، کلاس مجازی، مشخصات ارزیابی جهانی
وضعیت: پذیرفته شده
login